مراقبت های قبل و بعد از ارتودنسی دندان

ارتودنسی، یکی ازشاخه های رشته دندانپزشکی می باشد. در واقع با استفاده از ارتودنسی، دندان هایی که در جاهای اشتباهی قرار دارند، اصلاح می شوند

مراقبت های پس از پیرسینگ

پیرسینگ و انواع مختلف آن

در فرهنگ لغت نامه به سوراخ کردن بدن جهت نصب اشیای تزئینی پیرسینگ گفته شده است. این شیوه زیبایی چیز جدیدی نیست و قدمت بسیار طولانی دارد. شواهد باستان شناسی نشان می دهد از زمان های بسیار دور و در میان قبایل سرخپوستی آمریکای جنوبی برای آنکه زیباتر به نظر برسند از تزئینات مختلف بر روی گوش، بینی و لب استفاده می کردند که امروزه با نام پیرسینگ شناخته می شود. برای انجام پیرسینگ می توانید به بهترین مرکز پیرسینگ در تهران مراجعه کنید.

امروزه در بهترین مرکز پیرسینگ در تهران زیباترین و محبوب ترین انواع پیرسینگ ارائه می شود. همانطور که پیش تر گفته می شود پیرسینگ در نقاط مختلف بدن انجام می گیرد اما برخی از آن ها طرفداران بیشتری نسبت به بقیه دارند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  • پیرسینگ گوش
  • پیرسینگ بینی
  • پیرسینگ لب
  • پیرسینگ ناف
  • پیرسینگ زبان
  • پیرسینگ دندان
  • پیرسینگ ابرو
  • پیرسینگ ناحیه تناسلی

البته در قسمت های دیگری از بدن مانند گونه هم این کار انجام می شود اما چندان پرطرفدار نیست. پیرسینگ بینی معمولا در قسمت تیغه میانی و یا پره های بینی انجام می شود. برای تزئین دندان اما کمی از دندان را تراشیده و سپس جواهر مورد نظر را با چسب دندان پزشکی به آن می چسباندند.

پیرسینگ ناف که تا چندی قبلی عجیب به نظر می رسد اما امروزه در بین جوانان پرطرفدار شده با سوراخ کردن پوست کنار ناف و آویزان کردن حلقه یا جواهرات مورد نظر انجام می شود. اگر علاقه مند به انجام پیرسینگ هستید می توانید به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید.

تزئیناتی که برای پیرسینگ در نقاط مختلف بدن استفاده می شود باید چند ویژگی مهم داشته باشد. اول آنکه حساسیت زا نباشد و اگر طلا است حتما طلای 18 عیار باشد چرا که وجود ناخالصی احتمال عفونت را افزایش می دهد. دوم آنکه سایز و اندازه مناسبی داشته باشد چون بزرگ تر یا کوچک تر بودن آن هم ظاهر نازیبایی ایجاد کرده و هم قسمتی که سوراخ شده دچار مشکل می شود.

به غیر از طلا می توان از انواع تزئینات که جنس آن استیل ضد زنگ، پلاتین و تیتانیوم است برای پیرسینگ کردن استفاده نمود.

مراقبت های پس از پیرسینگ

پس از عمل پیرسینگ ناحیه مورد نظر زخم شده و ممکن است دچار سوز، تورم و حتی کمی خونریزی شود به همین دلیل برای آنکه مشکلات بعدی به خصوص عفونت که در پیرسینگ بسیار شایع است اتفاق نیفتد باید برخی موارد را حتما مدنظر داشته باشید.

1. شستن دست ها

قبل از آنکه شروع به تمیز کردن محل پیرسینگ کنید دستان خود را با آب گرم و صابون هایی که آنتی باکتریال هستند به خوبی بشویید. این عمل بسیار حیاتی و در پیشگیری از سرایت عفونت موثرترین راه است.

2. خودداری از دست زدن به پیرسینگ

تا بهبودی کامل سعی کنید از دست زدن و یا چرخاندن پیرسینگ در محل مورد نظر جداً خودداری کنید زیرا ممکن است پیرسینگ از جای خود بیرون آمده و یا باکتری ها را به داخل سوراخ کشیده و باعث تحریک و مشکلات بعدی خواهد شد.

3. استفاده از ظروف استریل

برای تمیز کردن جای سوراخ پیرسینگ حتما از پنس و وسایل کاملا استریل که قبلا ضد عفونی کرده اید استفاده کنید زیرا جای زخم شده محل مناسبی برای ایجاد عفونت بوده و لذا برای پیشگیری لازم است از وسایل کاملا بهداشتی استفاده شود.

4. مراجعه به پزشک

اگر از پس انجام پیرسینگ دچار مشکلاتی از جمله قرمزی و سوزش مداوم، خارش و خونریزی مکرر شدید یا محل پیرسینگ عفونت کرد بدون فوت وقت به بهترین مرکز پیرسینگ در تهران مراجعه کرده تا توسط متخصص حاضر در محل ویزیت و درمان شوید.

علاوه بر مواردی که عنوان شد حمام نکردن پس از پیرسینگ به مدت 24 ساعت، مصرف داروها و آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز کرده و تمیز کردن منظم محل مورد نظر با محلول آب و نمک نکات دیگری هستند که باید در نظر داشته باشید.

توصیه های مراقبتی پس از کاشت مو

کاشت مو چیست؟

یکی از روش های زیبایی که امروزه بسیار ترند شده است، کاشت موی طبیعی می باشد. این اقدام زیبایی جزء جراحی های بی خطر و ساده به حساب می آید که باید توسط بهترین دکتر کاشت مو در تهران انجام شود و ایشان طبق برخی بررسی ها امکان انجام این فرایند را در زمان مناسب تنظیم می نمایند.

در جراحی زیبایی کاشت مو ضروری است که فرد از فولیکول مو به مقدار لازم برای انتقال به قسمت طاسی سر برخوردار باشد تا روند کاشت به درستی پیش رود و روند آن با مشکل روبرو نشود. بنابراین وضعیت فولیکول های اهدایی در هر بیمار با دیگری متفاوت است و نتیجه کاشت مو به حجم و میزان موهای طبیعی خود فرد بستگی دارد. برای انجام کاشت مو می توانید به بهترین دکتر کاشت مو در تهران مراجعه کنید.

توصیه های مراقبتی پیش از کاشت مو

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم؛ پیش از اقدام به کاشت مو ابتدا باید بهترین دکتر کاشت مو در تهران را شناسایی نمود و سپس پزشک موردنظر باید شما را تحت بررسی های مختلف قرار دهد تا متوجه شود که آیا شما نیازمند کاشت مو هستید یا خیر؟ پس از آن، دکتر کاشت مو در زمینه علت ریزش مو سوالاتی از شما می پرسد.

ریزش مو بسیار رایج است و افراد بسیاری درگیر آن هستند و دلایل متعددی منجر به ایجاد آن می شود. با این وجود طبق آمار به دست آمده؛ در بیشتر مردان طاسی به دلایل ارثی، فشار روحی یا تغذیه نامناسب می باشد.

پس از گذراندن مراحل فوق؛ حال نوبت آن رسیده تا سن مناسب برای کاشت مو را بررسی نمایند، معمولا افرادی که سنی کمتر از 20 را دارند، نباید این جراحی زیبایی را انجام دهند. نکته حائز اهمیت راجع به اقدامات پیش از کاشت مو، هزینه آن است که برخی افراد آن را جزء اولویت ها می داند.

توصیه های مراقبتی پس از کاشت مو

با در نظر داشتن به این موضوع که پیوند موی تازه­ کاشته ­شده شکننده است و نیازمند مراقبت های خاص می باشد، از این رو بهترین دکتر کاشت مو در ایران برخی از توصیه های مراقبتی را شرح می دهد تا با کمک آن ها مطلوب ترین نتیجه را مشاهده نمایید و برخی از این توصیه ها عبارتند از:

  • بهترین دکتر کاشت مو در تهران توصیه می کند تا از انجام اقداماتی که منجر به افزایش افزایش تعریق، فشار خون و ضربان قلب می شوند، تا مدت یک ماه جلوگیری به عمل آورید.
  • در زمان خواب بهتر است که برای یک هفته سر خود را بالاتر از حد معمول قرار دهید و توصیه می شود در این ایام طاق باز بخوابید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک خویش را در مدت زمان تعیین شده و با دقت مصرف نمایید.
  • به منظور سریع تر شدن روند بهبودی پیشنهاد می شود؛ پس از کاشت مو از مواد غذایی مقوی که دارای مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد، بیشتر استفاده کنید.
  • از داروهایی که رقیق کننده خون هستند و منجر به افزایش خونریزی می شوند، استفاده ننمایید؛ در مقابل، باید از آنتی بیوتیک هایی که دکتر برایتان تجویز کرده جهت پیشگیری از عفونت استفاده نمایید.
  • استعمال دخانیات و مصرف مشروبات حداقل تا یک هفته پس از عمل کنار بگذارید و مصرف نکنید.
  • شست‌ و شوی سر را از روز سوم شروع کنید و هنگام شست‌ و شو، پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید.

هزینه ارتودنسی

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه های دندانپزشکی است که بهترین دکتر ارتودنسی در ایران ابتدا ساختار کلی دندان ها را بررسی کرده و سپس به کمک تجهیزات ارتودنسی، ساختار دندانی را اصلاح نموده و با استفاده از روش های ویژه دندان ها را حرکت می دهد و بد فرمی(مالفورماسیون ها) آن ها را تصحیح می کند و سپس استخوان فک ها را مرتب می سازد. زمانی که شما برای انجام ارتودنسی نزد بهترین دکتر ارتودنسی در تهران بروید، اولین گام پزشک متخصص، بررسی های بالینی، گرفتن رادیوگرافی های لازم و نیز وضعیت دندان ها را مورد بررسی قرار می دهد.برای انجام ارتودنسی می توانید به بهترین دکتر ارتودنسی در تهران مراجعه کنید. سپس اقدامات زیر را انجام می دهد.

  1. نوع درمان را انتخاب می نماید(ثابت یا متحرک)
  2. مدت زمان درمان را تقریبی تخمین می زند.
  3. مشاوره های لازم را با شما در مورد مدت پیچیدگی درمان و ضرورت انجام آن، هدف ها و خواسته های شما در میان می گذارد.

هزینه ارتودنسی

هزینه ارتودنسی دندان را نمی توان به طور دقیق نشان داد. زیرا بسته به عوامل متعددی ممکن است در نهایت قیمت متفاوتی داشته باشد. اما دانستن محدودیت های قیمت گذاری ارتودنسی به شما در تصمیم گیری و برنامه ریزی کمک می کند تا در نهایت بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. محدودیت های هزینه روش های مختلف ارتودنسی و حداقل هزینه ارتودنسی در سال 1402 و 1403 را در زیر مشاهده کنید:

اما یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند تاثیر زیادی در تصمیم شما برای ارتودنسی برای صاف کردن دندان‌هایتان داشته باشد یا از آن صرفنظر کنید، هزینه ارتودنسی است. اگرچه ممکن است در نگاه اول هزینه سیم کشی دندان و قیمت ارتودنسی بسیار بالا به نظر برسد، اما مطمئن باشید که به دلیل مزایا و فواید زیادی که دارد، بدون عوارض ارتودنسی اصلا هزینه بالایی ندارد. در واقع، ارتودنسی دندان می تواند به شما در صرفه جویی در دراز مدت کمک کند.

به عنوان مثال، دندان های شلوغ و نامرتب شما یا دندانی که افتاده است یا ناهنجاری های فکی که نیاز به سیم کشی دندان دارد، اگر به موقع و با روش صحیح درمان نشود، می تواند باعث پوسیدگی دندان و از دست دادن عملکرد شود. در آینده بیشتر خواهد بود. همه ما به خوبی می دانیم که مراجعه مکرر به دندانپزشک برای درمان پوسیدگی دندان یا کشیدن دندان های پوسیده و کاشت دندان های جدید چقدر می تواند برای ما هزینه داشته باشد.

ارتودنسی دندان برای چه کسانی است؟

چه کسانی به ارتودنسی نیاز دارند؟ در موارد زیر به گروه هایی از افراد اشاره کرده ایم که می توانند با کمک ارتودنسی مشکلات خود را درمان و حل کنند:

  • اگر دندان های نامرتب و کجی دارید، برای صاف کردن دندان های شلوغ و کج به ارتودنسی نیاز دارید. با این درمان دندان های شما به موقعیت بهتری منتقل می شوند.
  • افرادی که دارای دندان های شلوغ هستند یا کسانی که دندان هایشان بیرون نیامده و بین دندان هایشان فاصله وجود دارد نیز کاندیدای ارتودنسی خواهند بود.
  • کسانی که بین دندان‌ هایشان فاصله دارد یا دندان‌ های خود را از دست داده‌ اند بدون اینکه دوباره رشد کنند، ظاهر نامناسبی دارند که با استفاده از ارتودنسی قابل اصلاح است.
  • دسته بعدی افرادی هستند که دندان های بالا و جلوی آنها بیرون زده و ظاهر نامناسبی دارند. این دندان های برجسته و برجسته بیشتر از حد معمول آسیب می بینند. این افراد می توانند با استفاده از درمان ارتودنسی دندان های خود را به شکل طبیعی خود بازگردانند.
  • افرادی که در فک بالا و پایین مشکل دارند نیز نیاز به درمان ارتودنسی دارند.
  • کسانی که دندان های پایینی بیرون زده دارند جزو گروه هایی هستند که نیاز به ارتودنسی دارند.
  • در برخی افراد اندازه فک بالا و پایین متناسب نیست. زمانی که نیمه پایینی فک خیلی کوچک باشد، در صورت بسته شدن فک، فک بالا آویزان می شود. به این حالت اوربایت می گویند. برعکس زمانی اتفاق می افتد که نیمه پایینی فک بزرگتر از نیمه بالایی باشد که آندربایت نامیده می شود. این افراد برای اصلاح ناهنجاری های فک نیز نیاز به درمان ارتودنسی دارند.

 

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی چیست؟

همانطور که گفته شد ابدومینوپلاستی توسط بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران یک روش جراحی زیبایی شکم ، به روش باز می باشد. این عمل جراحی بر ناحیه شکم و پهلو برای بهبود بخشیدن به فرم شکم و پهلو  و در نتیجه از بین بردن چربی های اضافه (چاقی) و در نهایت رسیدن به اندامی ایده آل انجام می شود. در عمل جراحی ابدومینوپلاستی پوست و عضلات اضافی شکم و پهلو ها از بین می رود. ابدومینوپلاستی توانسته اعتماد به نفس افراد را افزایش دهد و موجب ایجاد روحیه مثبت در آن ها بشود.

روش جراحی ابدومینوپلاستی به گونه ای است که در قسمت زیرین و تحتانی شکم یعنی بالای ناحیه تناسلی تا کناره های پهلو برش هایی توسط جراح ایجاد می شود و چربی های اضافه شکم و پهلو از این قسمت برداشته می شود. همچنین پوست شل شده و آویزان شده هم در این روش جراحی برداشته می شود و در نهایت فرد بیمار، به اندامی زیبا با پوستی صاف و شفاف می رسد.

به طور کلی عمل جراحی ابدومینوپلاستی به منظور از بین بردن چربی ها و پوست شل شده و اضافی و سفت کردن عضلات در دیواره های شکم، ناحیه ی شکم صاف  بدون برآمدگی یا چین خوردگی انجام می شود. خیلی از افراد جراحی ابدمینوپلاستی را با جراحی لیپوساکشن اشتباه می گیرند . درست است که هر دو روش جراحی ، به منظور لاغری و از بین بردن چربی های اضافه شکم انجام می شوند اما لیپوساکشن فقط یک هدف دارد آن هم از بین بردن چربی است . برای انجام ابدومینوپلاستی می توانید به  بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران مراجعه کنید.

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

یکی از سوالاتی که بیشتر افراد قبل از انجام عمل جراحی شکم به آن فکر می کنند و نگران آن هستند این است که آیا چربی بعد از جراحی به شکم باز می گردد یا خیر. همانطور که قبلا ذکر شد، در طی عمل جراحی، مقداری از چربی، پوست و بافت اضافی شکم برداشته می‌شود، اما برداشتن این چربی به معنای دائمی بودن نتایج نیست.

همانطور که با افزایش وزن، میزان چربی در تمام قسمت های بدن افزایش می یابد، تراکم چربی در ناحیه شکم نیز با افزایش وزن افزایش می یابد. افزایش وزن می تواند منجر به تولید سلول های چربی جدید یا بزرگ شدن سلول های چربی باقی مانده در ناحیه شکم شود. یکی از نکاتی که جراح باید به افراد متقاضی جراحی شکم یادآوری کند این است که در صورت عدم رعایت رژیم غذایی و ورزش مناسب ، ممکن است به تدریج چربی های ناحیه شکم برگردند.

مزایا و معایب جراحی ابدومینوپلاستی

یک عمل جراحی است که برای از بین بردن چربی های اضافی و تنظیم و شکل دادن به ناحیه شکم استفاده می شود. این روش اغلب توسط افرادی که تلاش کرده اند با تمرینات و رژیم غذایی به شکل دلخواه خود برسند ولی نتوانسته اند، انتخاب می شود. در زیر به مزایا و معایب ابدومینوپلاستی پرداخته می شود:
مزایا:

کاهش چربی شکم: ابدومینوپلاستی به شما کمک می کند تا چربی های اضافی در ناحیه شکم خود را از بین ببرید و شکم صاف تری داشته باشید.

تنظیم شکل بدن: این روش به شما کمک می کند تا شکل بدن خود را به شکل دلخواه تغییر دهید و از ظاهر و ساختار بدن خود راضی تر شوید.

افزایش اعتماد به نفس: با داشتن شکم صاف، احتمالاً اعتماد به نفس شما نیز افزایش می یابد و این می تواند به شما در ارتباطات روزمره و روابط شخصی کمک کند.

بهبود کیفیت زندگی: با از بین بردن چربی های اضافی و تنظیم شکل شکم، می توانید در فعالیت های روزمره خود راحت تر و با نشاط تر عمل کنید.

معایب:

جراحی: ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی است که ممکن است به همراه خطرات و عوارض جراحی عمومی مانند خونریزی، عفونت و تشکیل جایگاه برای آبستنی در آینده همراه باشد.

زمان بازیافت: پس از جراحی، نیاز به زمان بازیافت و استراحت دارید. این ممکن است به معنای عدم توانایی در انجام فعالیت های روزمره و کار به مدت معینی باشد.

اثرات جانبی: ممکن است بعد از جراحی موقتاً درد، تورم و خارش در ناحیه شکم داشته باشید. همچنین، ممکن است حساسیت و تغییرات در حساسیت ناحیه شکم نیز رخ دهد.

هزینه: ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است و هزینه های زیادی را متوجه خود می کند. هزینه این عمل ممکن است برای برخی افراد قابلیت پرداخت نداشته باشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد ابدومینوپلاستی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و در مورد مزایا و معایب این روش و ریسک های مربوطه آگاه شوید. همچنین، بهتر است اطمینان حاصل کنید که انتظارات شما با نتایج قابل دستیابی از این روش مطابقت دارد.

هزینه لیفت سینه

لیفت سینه چیست؟

لیفت سینه یک راه مطمئن برای از بین بردن شل شدن و افتاده شدن سینه ها است و باعث ایجاد فرم سینه زیبا و متناسب می گردد. با انجام جراحی لیفت سینه ، آویزان بودن سینه ها از بین می رود. یکی از مشکلات رایج در اثر افتادگی و آویزان بودن سینه، عرق سوز شدن زیر سینه و فشار آمدن به گردن افراد است که این موضوع بسیار آزاردهنده و رنج آور است. با استفاده از جراحی لیفت سینه می توان سینه ها را متعادل سازی کرد و به تناسب رسانید.

اگر می خواهید نتیجه مطلوب و دلخواه خود را از لیفت سینه دریافت کنید، این انتظار مستلزم آن است که به بهترین دکتر لیفت سینه در تهران مراجعه داشته باشید. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا راحت تر بتوانید بهترین دکتر لیفت سینه در تهران را پیدا کرده و برای انجام جراحی خود به آن مراجعه کنید .اگر در شهرهای دیگر ایران هستید و به دنبال بهترین دکتر لیفت سینه در تهران هستید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

اقدامات قبل از جراحی لیفت سینه

قبل از انجام جراحی لیفت سینه توسط بهترین دکتر لیفت سینه در تهران لازم است اقداماتی را خودتان انجام دهید و به نکاتی عمل کنید. این اقدامات در جهت تسریع در روند جراحی و بهبودی صورت می گیرد .

برخی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی لیفت سینه عبارت اند از :

  • قبل از انجام جراحی لیفت سینه، در جلسات مشاوره با جراح، انتظارات و خواسته های خود را مطرح کنید و در رابطه با آن ها با جراح خود مشورت داشته باشید . سعی کنید از جراحی ، انتظارات و خواسته های منطقی و عاقلانه داشته باشید .
  • اگر از داروی خاصی استفاده می کنید حتما قبل از جراحی آن را به جراح خود اطلاع بدهید.
  • اصلا از دارو های حاوی آسپرین و دارو های رقیق کننده خون استفاده نداشته باشید. توجه  داشته باشید برای مصرف هرگونه دارو ، اول با جراح خود مشورت کنید .
  • اصلا در زمان بارداری و شیردهی اقدام به جراحی لیفت سینه نکنید.
  • قبل از انجام لیفت سینه لازم است آزمایش هایی را انجام بدهید و جواب آزمایشات خود را به جراح تان ارائه بدهید.
  • سعی کنید از 8 ساعت قبل از عمل ، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید .
  • لازم به ذکر است که شب قبل از جراحی به حمام بروید و دوش بگیرید و در هنگام جراحی تمیز باشد .
  • برای جراحی لیفت سینه ، هیچ گونه آرایش و لاک ناخنی نداشته باشید.

هزینه لیفت سینه

هزینه دکتر لیفت سینه در تهران بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می شود. معمولاً افرادی با درجات مختلف افتادگی سینه به این عمل نیاز دارند. میزان افتادگی سینه تاثیر مستقیمی بر هزینه جراحی لیفت سینه دارد. توصیه ما به داوطلبان این است که هنگام انتخاب پزشک، قیمت عمل لیفت سینه را در نظر بگیرند، اما آن را ملاک اصلی خود قرار ندهند.

سینه ها معمولا به دلیل افزایش وزن، افزایش سن، شیردهی و غیره افتادگی دارند. داشتن سینه های بزرگ و افتادگی علاوه بر مشکلات جسمی، محدودیت های زیادی را نیز برای بیمار ایجاد می کند. علاوه بر این، افرادی که سینه های بسیار بزرگی دارند، درد مزمن را در گردن، شانه ها و پشت خود تجربه می کنند. میزان دقیق این هزینه ها را می توان در هنگام مراجعه شخص به دفتر مشخص کرد.

روش لیفت سینه یا ماموپلاستی تاثیر بسزایی در تعیین قیمت لیفت سینه دارد. علاوه بر این، در بخش های قبلی به طور کلی عوامل موثر بر این هزینه را بیان کردیم. بنابراین نمی توان این قیمت را به طور دقیق نشان داد. شهر و محل عمل تاثیر زیادی در هزینه جراحی لیفت سینه دارد و هزینه هایی که پزشکان در شهرهای مختلف دریافت می کنند متفاوت است. بدون شک یکی از عوامل اصلی تعیین کننده هزینه جراحی لیفت سینه، مهارت و تجربه جراح است.

خدمات ترمیمی و زیبایی دندان

انواع دندان درمان ها و خدمات دندانپزشکی

برخی از خدماتی که در کلینیک های دندانپزشکی به افراد ارائه می شود در دسته خدمات درمانی و برخی دیگر ترمیمی هستند. گاهی افراد برای خدمات زیبایی نیز به بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران مراجعه می کنند. خدمات درمانی شامل دندان درد، جرم گرفتن دندان ها، عفونت لثه و دندان عفونت های ریشه و دیگر خدمات دندانپزشکی می باشد. درمان های دیگر نیز ممکن است به دنبال آسیب های جدی به دهان، دندان و فک مورد نیاز باشد.

خدمات زیبایی برای بهتر کردن ظاهر دندان ها و زیبایی آن ها صورت می گیرد. این خدمات شامل سفید کردن دندان ها، مرتب کردن آن ها و مواردی از این دست می باشد. برای انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی می توانید بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در تهران مراجعه کنید.

خدمات ترمیمی و زیبایی دندان

بهترین دندانپزشکان تهران برای زیبایی و ترمیم دندان ها به مراجعین خود بسته به نیازشان روش هایی را پیشنهاد می کنند که برای دندان هایشان مناسب باشد و برای سلامتی فرد مشکلی ایجاد نکند و به دندان های دیگر وی آسیب نرساند. اکثر خدمات دندانپزشکی زیبایی شامل پوشاندن دندان های شکسته و سفید کردن آنها می شود. خدمات ترمیمی و زیبایی که بهترین دندانپزشک زیبایی و ترمیمی در تهران می تواند ارائه دهد به شرح زیر است:

  • ونیر دندان
  • ونیر کامپوزیت دندان
  • لمینت دندان
  • بلیچینگ دندان
  • روکش دندان
  • بریج دندان

خدمات ترمیمی دندان

متخصصین ترمیمی و زیبایی علاوه بر انجام کارهای زیبایی روی دندان های متقاضی به راحتی می توانند ترمیم دندان را نیز انجام دهند. ترمیم دندان می تواند از یک پرکردن ساده دندان تا یک ترمیم کامل دندان به شیوه ای هنرمندانه و گویی در روز اول باشد. این روش ها کارایی و عملکرد دندان ها را افزایش داده و در برخی موارد درد ناشی از آسیب ها و شکستگی ها را تسکین می دهد. خدمات ترمیم توسط متخصصین دندانپزشکی به شرح زیر می باشد.

  • اینله و آنله
  • پرکردن معمولی دندان
  • جراحی زیبایی لثه
  • افزایش طول تاج
  • شکل دادن و تراشیدن دندان

خدمات و درمان های ترمیمی

جرم گیری دندان: یکی از خدمات دندانپزشکی جرم گیری می باشد. جرم گیری یعنی حذف و از بین بردن مواد زائد انباشته شده در دندان ها. پلاک و جرم از عوامل اصلی بیماری های لثه می باشند به همین دلیل افراد باید برای جرم گیری دندان ها به کلینیک مراجعه کنند.

معاینات دندانپزشکی: افراد باید در بازه های زمانی دو ساله برای جلوگیری از بروز مشکلات مختلف در دهان و دندان به بهترین دکتر دندانپزشک در تهران مراجعه نمایند. دندانپزشک دندان های افراد را معاینه می کند و اگر مشکلاتی در دهان و دندان وجود داشته باشد آن را برطرف می کند.

پر کردن دندان ها: پوسیدگی های دندان سبب ایجاد حفره هایی در دندان می‌ شود که این حفره‌ ها باید توسط بهترین دکتر دندانپزشک پر شود. یکی از رایج ترین گزینه ها بین انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی پر کردن دندان می باشد. دندانپزشک از مته برای از بین بردن پوسیدگی استفاده می کند و بعد آن حفره را با مواد پر می کند.

عصب کشی دندان ها: از دیگر انواع خدمات دندانپزشکی عصب کشی دندان ها یا درمان ریشه می باشد. درمان ریشه روش است که پالپ آسیب ‌دیده یا عفونی دندان را با پر کردن جایگزین می ‌کند. افراد می ‌توانند با مراجعه به بهترین دندانپزشک از این روش استفاده کنند.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

زگیل تناسلی چیست؟

این زائده پوستی نوعی بیماری جنسی می باشد که توسط ویروس HPV به ایجاد می شود. این بیماری نوعی تومور خوش خیم و غیر سرطانی است که حدوداً 75 درصد از مردم جهان را به خودش درگیر کرده و همینطور طبق بررسی انجام شده تقریبا 30 تا 50 درصد از افراد ایرانی که از لحاظ جنسی فعال هستند به این ویروس درگیر می باشند. این ویروس بافت نرم و برجسته ای در ناحیه تناسلی دارد. در صورت مشاهده این بیماری می توانید سریعا به بهترین دکتر زگیل تناسلی در تهران مراجعه کنید.

این ویروس به صورت برجستگی های پخش شده است و شکل آن شبیه گل کلم می باشد که در ناحیه پوست تناسلی، مقعد و دهان مشاهده می شود و رنگ آن همانند رنگ پوست و یا تیره تر می باشد، قابل ذکر است زگیل تناسلی بسیار مسری می باشد. این زائده های پوستی ممکن است زبر و یا نرم باشند، در برخی موارد آن قدر کوچک هستند که با چشم قابل مشاهده نیستند، مگر اینکه به هم بپیوندند و تبدیل به توده شوند.

نکته ای که وجود دارد این است که ممکن است بدون هیچ نوع علائم ظاهری این ویروس را در بدن خود داشته باشید و ناقل آن باشید و همینطور ممکن است چند سال بعد از برخورد و تماس با این ویروس، در بدن شما علائم ایجاد شود. از این رو زمان ابتلا به آن را نمی توانید متوجه شوید. در ادامه به راه های انتقال زگیل تناسلی اشاره می کنیم.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

  1. مشاهده و بررسی دستگاه تناسلی: بررسی آلت تناسلی فرد می‌تواند کمک کند تا جنسیت شخص ارائه شود. برای مأموریت‌های پزشکی یا تشخیصی دقیق‌تر، این کار توسط حرفه‌ای پزشکی انجام می‌شود.
  2. تاریخچه پزشکی: اطلاعات مربوط به تاریخچه پزشکی فرد ممکن است شامل اطلاعاتی در مورد جراحی‌های جنسیت و داروهایی که ممکن است تأثیری بر جنسیت داشته باشند.
  3. آزمایش‌های جنسیت: آزمایش‌هایی مانند تست‌های ژنتیکی یا آزمایش‌های هورمونی می‌توانند اطلاعات مفیدی برای تعیین جنسیت فرد ارائه دهند.
  4. مشاوره پزشکی: مشاوره با پزشک یا متخصص کمک کننده به تغییر جنسیت می‌تواند باعث تعیین جنسیت صحیح شخص شود.
  5. تعامل با جوامع خودشناسی: در صورتی که فرد تجربه‌هایی نسبت به جنسیت خود دارد که ناشی از احساساتی است که در تضاد با جنسیت فیزیولوژیکی خود ایجاد شده، ممکن است ارتباط با جوامع خودشناسی و افرادی که تجربیات مشابهی دارند، به او کمک کند تا به مسیر مناسبی برای خود برسد.

هزینه تزریق چربی به صورت

روش سریع جوانسازی و زیبایی پوست

تزریق چربی به عنوان پرکننده: تزریق چربی می تواند به عنوان پرکننده صورت نیز مورد استفاده قرار گیرد ، برای این کار ابتدا باید چربی از بافت های شکم یا باسن استخراج شود، سپس این چربی به صورت فرد پیوند زده شود. چربی پیوندی باید بتواند در گردش باشد تا زنده بماند و سالم بماند. حدود ۵۰ درصد از چربی پیوندی در این روش باقی می ماند و این مقدار برای همیشه در قسمت تزریقی باقی می ماند. لازم به ذکر است که گاهی ممکن است نتیجه پیوند و تزریق چربی آنطور که ما می خواهیم نباشد. برای رسیدن به یک پیوند موفق، چندین بار تکرار و تزریق مجدد لازم است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، باید به بهترین دکتر تزریق چربی در ایران مراجعه فرمایید .

تزریق بوتاکس: بوتاکس دارویی است که ماهیچه ها را ضعیف یا فلج می کند و در دوزهای پایین می تواند به جوانسازی پوست کمک بسیاری کند. بوتاکس پروتئینی است که از سم بوتولینوم به دست می آید. بنابراین، در واقع، بوتاکس نوعی سم فلج کننده است. اما متخصص پوست می تواند با استفاده صحیح از مقادیر کم از آن بهره مند شود. از نظر جوانسازی، تزریق بوتاکس منجر به کاهش چین و چروک های پوستی می شود. بوتاکس نوعی نوروتوکسین است، به این معنی که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث فلج شدن عضلات آن ناحیه می شود. تزریق بوتاکس روش سریع جوانسازی و زیبایی پوست است

 

هایفوتراپی صورت : HIFU به معنای استفاده از امواج اولتراسوند متمرکز و با شدت بالا است. هایفوتراپی روشی برای کشیدن پوست صورت (لیفت صورت) است که جایگزین روش های جراحی شده و برای جوانسازی پوست استفاده می شود. از امواج اولتراسوند برای افزایش تولید کلاژن و سفت کردن بافت پوست استفاده می کند. دستگاه هایفوتراپی لایه های زیرین پوست را هدف قرار می دهد. تابش امواج اولتراسونیک (اولتراسونی) منجر به گرم شدن بافت های پوست می شود. هنگامی که دمای بافت به سطح خاصی می رسد، این به عنوان آسیب شناخته می شود و سلول های پوست برای مقابله با این آسیب، تولید کلاژن را افزایش می دهند.

RF فرکشنال و جوانسازی پوست: آر اف فرکشنال یکی از جدیدترین روشهای ایمن و بسیار موثر ضد پیری و جوانسازی پوست است. مکانیسم RF مشابه هایفوتراپی با گرما، افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است.

هزینه تزریق چربی به صورت

هزینه این روش در مقایسه با سایر روش های زیبایی جراحی و غیرجراحی زیاد نیست و با بودجه اندکی می توان به بهترین نتیجه ممکن دست یافت. بهتر است بدانید که عمده هزینه ای که می پردازید بابت دستمزد جراح است که برای چنین تلاش هایی در این پروسه بسیار کم است و در غیر این صورت مواد و تجهیزات استفاده شده ارزش چندانی ندارند. انتخاب بهترین دکتر تزریق چربی در تهران برای تزریق چربی ضروری است. پیشنهاد می کنیم قبل از عمل به خوبی تحقیق کنید و یک جراح پلاستیک مجرب و شایسته را انتخاب کنید تا به نتیجه خوبی از عمل برسید. نمی توان مقدار دقیقی برای هزینه تزریق چربی در نظر گرفت زیرا عوامل مختلفی برای تعیین آن دخالت دارند. عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی به صورت:

• ناحیه ای که باید درمان شود و میزان چربی مورد نیاز

• هزینه جراح و هزینه کلینیک

• هزینه های کلینیک

• هزینه های جانبی

مزایای جراحی بینی 【سال 2024】

عمل بینی چگونه است؟

عمل بینی معمولاً توسط جراحان تخصصی پلاستیک بینی یا جراحان متخصص تیم ENT (گوش، حلق و بینی) انجام می شود. در مرحله اول، جراح یک برش را در داخل بینی یا بین بینی و لب بالایی ایجاد می کند تا به ساختار داخلی بینی دسترسی داشته باشد. اگر بینی شما در دسته ی بینی های گوشتی قرار دارد می توانید به بهترین جراح بینی گوشتی در تهران مراجعه کنید.

در مرحله بعدی جراح، با توجه به نیازهای هر بیمار، به شکل دهی استخوان و غضروف بینی می پردازد. برای تغییر شکل بینی، غضروف ها و استخوان ها حذف، افزوده یا تغییر شکل می شوند. در صورت نیاز، جراح می تواند دیوار منبسط را درون بینی کاهش دهد و شبکه تنفسی را بهبود دهد. در صورت تنگی نفس بینی، لوله های تنفسی ممکن است توسط جراح بازسازی شوند، اگر بینی شما استخوانی است می توانید با بهترین جراح بینی استخوانی در تهران مشورت کنید.

در پایان، برش ها به طور دقیق دوخته می شوند و تمیزی صورت انجام می گیرد. بسته به پیچیدگی عمل، فرآیند به طور کلی 1 تا 4 ساعت طول می کشد و بیمار برای بهبود در بخشی قرار می گیرد. پس از جراحی، برخی از عوارض ممکن است شامل تورم، خونریزی، درد، موقتاً افتادگی لب بالا، تغییر حس لب و بینی، عفونت و کلیوی شوند. معمولاً به طور کلی بیمار باید تا 2 تا 4 هفته برای بهبود کامل منتظر بماند.

مزایای جراحی بینی

  • بهبود ظاهر: یکی از مزایای اصلی جراحی بینی، بهبود ظاهر بینی می باشد. اگر شما از شکل و اندازه بینی خود راضی نیستید و ناهنجاری هایی مانند بینی بزرگ، بینی کوچک، بینی خمیده یا برجسته دارید، جراحی بینی می تواند به شما کمک کند تا شکل دلخواه بینی را به دست آورید.
  • بهبود تنفس: در بسیاری از موارد، جراحی بینی بهبود تنفس بیمار را فراهم می کند. اگر بندهای بینی شما ناهماهنگ یا قسمت استخوانی بینی شما بزرگ تر از حد طبیعی هستند، می تواند باعث مشکل در تنفس و اختلال در عملکرد دستگاه تنفسی شود. جراحی بینی می تواند این ناهماهنگی ها را تصحیح کند و به شما کمک کند بهتر تنفس کنید.
  • افزایش اعتماد به نفس: با تغییر شکل بینی خود به شکلی که مطلوب است، ممکن است اعتماد به نفس شما نیز بهبود یابد. زیرا اغلب شکل بینی تأثیر زیادی بر ظاهر چهره و جذابیت شما دارد.
  • تصحیح ناهنجاری های وراثتی: در بعضی از موارد، ناهنجاری های بینی به طور وراثتی انتقال پیدا می کند. با جراحی بینی، می توان این ناهنجاری ها را تصحیح کرده و شکل بینی را به صورت طبیعی و تناسبی با چهره شما تغییر داد.
  • رفع مشکلات تنفسی: برخی افراد ممکن است به دلیل شکل نامناسب بینی، حس بدی درباره ظاهر خود داشته باشند و این موضوع می تواند منجر به مشکلات روانی و افسردگی شود. با انجام جراحی بینی و به دست آوردن شکل مطلوب، این مشکلات نفسی می تواند برطرف شود.
  • بهبود کیفیت زندگی: با تغییر شکل بینی به شکلی که تمام خواسته های شما را برآورده کند، احتمالاً خود را راحت تر و آسان تر در برخورد با دیگران و در مواجهه با جهان احساس خواهید کرد. این می تواند به شما اعتماد بیشتری بدهد و روابط شبکه اجتماعی و شغلیتان را بهبود بخشد.
    ملاقات با پزشک: قبل از جراحی، ملاقات خود را با پزشک معالج در نظر بگیرید. برای بررسی وضعیت سلامت، تحلیل ریسک و برنامه ریزی جراحی، این مرحله بسیار مهم می باشد.

11 توصیه طلایی قبل و بعد از جراحی بینی

تست های پیش عمل: بر اساس توصیه پزشک، تست هایی مانند آزمایش خون، ایکوکاردیوگرافی و آزمون های تصویربرداری ممکن است نیاز باشد.

  1. مصرف دارو: برای حداکثر 1 هفته قبل از جراحی، باید از مصرف داروها و مکمل ها که احتمالاً خون را نازک می کنند، خودداری کنید. همچنین، در جوانب مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک دقت کنید.
  2. سیگار: در صورتی که سیگاری هستید، بهتر است حداقل 1 ماه قبل از عمل بینی کاملاً از مصرف سیگار خودداری کنید. سیگار و مصرف تنباکو می تواند باعث مشکلات پزشکی و تاخیر در بهبودی شما شود.
  3. پیش از جراحی بینی، خانه خود را برای بازگشت بهبودی آماده کنید. لازم است که برخی از وسایل ها را در دسترس داشته باشید، از جمله مواد ضد عفونی کننده، لوازم ضروری درمانی و ملزومات راحتی.
  4. حفظ تماس با پزشک: مطمئن شوید که شماره تلفن پزشک معالج خود را در دسترس دارید و در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال بلا فاصله با او تماس بگیرید.
  5. همراهی یک فرد: پیش از جراحی، برای راحتی خود، حضور یک فرد قابل اعتماد برای همراهی به صورت حضوری یا حتی مجازی از طریق تلفن یا ویدئوکنفرانس را ارزیابی کنید.
  6. رعایت تغذیه سالم: تغذیه سالم و متنوع قبل و بعد از جراحی بسیار مهم می باشد. مطمئن شوید که از مواد غذایی غنی از مواد مغذی و ویتامین ها استفاده می کنید.
  7. تمرینات تنفسی: یادگیری تمرینات تنفسی پیش از جراحی می تواند به پیشگیری از مشکلات تنفسی پس از عمل کمک کند. با پزشک خود مشورت کنید تا روش های صحیح تنفس را برای شما توصیه کند.
  8. پذیرش واقعیت ها: مهم است که توقعات واقع بینانه و معقولی نسبت به نتایج جراحی داشته باشید. تغییرات نهایی ممکن است زمان ببرد و ناهمگنی های کوچک نیز برجای بمانند.
  9. پیروی از نکات مراقبتی پس از عمل: برای بهبودی سریع تر و جلوگیری از هرگونه عوارض ناخواسته پس از جراحی، نکات مراقبتی پزشک را به دقت رعایت کنید. از جمله استفاده از داروها، تمرینات و محدودیت فعالیت های ورزشی.
    منبع :11 توصیه طلایی قبل و بعد از جراحی بینی【سال 2024】

بهترین مرکز روانشناسی کودک و نوجوان در تهران❤️【سال1402】

موضوعات مهم در روانشناسی کودک و نوجوان

در روانشناسی کودک و نوجوان موضوعات مهمی برای بررسی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • رشد: در این روانشناسی رشد کودک و نوجوان از ابعاد گوناگون مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار خواهد گرفت و مهم می باشد. هدف بررسی ابعاد مختلف رشد کودک و نوجوان است که شامل رشد فیزیکی، رشد زبانی، رشد عاطفی، رشد شناختی، رشد اجتماعی و رشد شخصیت می باشد.
  • تربیت صحیح: در روانشناسی کودک به رشد روحی و شخصیتی فرد از ابتدای زندگی در سنین مختلف می پردازد و همچنین برای رشد جنبه معنوی فرد باید جنبه های شخصیتی فرد را شناخت تا تربیت به طور صحیح و درستی انجام شود تا کودک و نوجوان آینده بهتری را داشته باشند. در این شرایط والدین باید بدانند که چگونه با کودک خود هماهنگ شده و ارتباط برقرار کنند و این امر مستلزم مطالعه روانشناسی کودک است.
  • رشد جنسی: به دلیل رشد و فعالیت هورمون های میانی غده هیپوفیز در بدن، عملکرد غدد فوق کلیوی را تحت تاثیر قرار داده و باعث رشد قد و ایجاد جوش یا مشکلات پوستی به خصوص در صورت می شود که تجربه این موضوع برای نوجوانان سخت بوده و همیشه به دنبال درمان آن هستند. شما عزیزان در صورت نیاز می توانید به بهترین مرکز روانشناسی کودک و نوجوان در تهران مراجعه کنید.
  • رشد شناختی: رشد شناختی شامل مراحلی مانند طرز تفکر، استدلال و درک فرد است و در دوران نوجوانی، فرد دارای نوعی تفکر به نام تفکر انتزاعی در مورد مسائل زندگی است. تفکر انتزاعی موجب می شود که افراد از منظر فلسفی، سیاسی، اخلاقی و مذهبی به مسائل نگاه کنند و علاوه بر این، یک نوجوان در مورد چیزها ایده آل گرا است، از وضعیت فعلی راضی نبوده و همیشه علاقه دارد همه چیز را در آینده بهتر ببیند و زود تر پا به بزرگسالی بگذارد.

​بیماری های تحت درمان روانشناس کودک و نوجوان

بیماری و اختلالات بسیاری توسط روانشناس کودک و نوجوان بررسی و درمان خواهد شد از جمله:

  • اختلالات رفتار مخرب، از جمله اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابله ای زندگی کودک و نوجوان را تسخیر کرده و اسیب جدی به روحیان آن ها وارد می کند.
  • اختلالات خوردن، از جمله بی اشتهایی، پرخوری عصبی و اختلال پرخوری از دیگر بیماری های مهم و تحت درمان روانشناس کودک و نوجوان محسوب می شود.
  • مسائل مربوط به هویت و عزت نفس، از جمله اختلالات تصویر بدن که در این سن بسیار رایج است و با مراجعه به روانشناس کودک و نوجوان قابل درمان می باشد.
  • سوء استفاده از جمله سوء استفاده یا بی توجهی به کودکان، جسمی، عاطفی و جنسی صدمات جبران ناپذیری به کودک و نوجوان وارد می کند.
  • اعتیاد شامل الکل، مواد مخدر، رابطه جنسی، قمار، قمار و اعتیاد به اینترنت نیز یکی دیگر از بیماری های دوران کودکی و نوجوانی هر فردی است.

نکات مهم درباره روانشناسی کودک و نوجوان

نکات مهمی وجود دارد که باید روانشناسان کودک و نوجوان از آن پیروی کنند و به شرح زیر است:

  • آموزش مفهوم حقوق
  • در مدیریت کودکان و نوجوانان ثبات داشته باشید
  • والدین از یکدیگر حمایت می کنند
  • پراگماتیسم
  • فرصت های تجربه ایجاد کنید
  • تشویق و تایید
  • هرگز تحقیر نکنید
  • شنونده خوبی باشید
  • مدام پاداش ندهی