هزينه ارتودنسي

ارتودنسی، یکی ازشاخه های رشته دندانپزشکی می باشد. در واقع با استفاده از ارتودنسی، دندان هایی که در جاهای اشتباهی قرار دارند، اصلاح می شوند

هزينه ارتودنسي

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه های دندانپزشکی است که بهترین دکتر ارتودنسی در ایران ابتدا ساختار کلی دندان ها را بررسی کرده و سپس به کمک تجهیزات ارتودنسی، ساختار دندانی را اصلاح نموده و با استفاده از روش های ویژه دندان ها را حرکت می دهد و بد فرمی(مالفورماسیون ها) آن ها را تصحیح می کند و سپس استخوان فک ها را مرتب می سازد. زمانی که شما برای انجام ارتودنسی نزد بهترین دکتر ارتودنسی در تهران بروید، اولین گام پزشک متخصص، بررسی های بالینی، گرفتن رادیوگرافی های لازم و نیز وضعیت دندان ها را مورد بررسی قرار می دهد.برای انجام ارتودنسی می توانید به بهترین دکتر ارتودنسی در تهران مراجعه کنید. سپس اقدامات زیر را انجام می دهد.

  1. نوع درمان را انتخاب می نماید(ثابت یا متحرک)
  2. مدت زمان درمان را تقریبی تخمین می زند.
  3. مشاوره های لازم را با شما در مورد مدت پیچیدگی درمان و ضرورت انجام آن، هدف ها و خواسته های شما در میان می گذارد.

هزینه ارتودنسی

هزینه ارتودنسی دندان را نمی توان به طور دقیق نشان داد. زیرا بسته به عوامل متعددی ممکن است در نهایت قیمت متفاوتی داشته باشد. اما دانستن محدودیت های قیمت گذاری ارتودنسی به شما در تصمیم گیری و برنامه ریزی کمک می کند تا در نهایت بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. محدودیت های هزینه روش های مختلف ارتودنسی و حداقل هزینه ارتودنسی در سال 1402 و 1403 را در زیر مشاهده کنید:

اما یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند تاثیر زیادی در تصمیم شما برای ارتودنسی برای صاف کردن دندان‌هایتان داشته باشد یا از آن صرفنظر کنید، هزینه ارتودنسی است. اگرچه ممکن است در نگاه اول هزینه سیم کشی دندان و قیمت ارتودنسی بسیار بالا به نظر برسد، اما مطمئن باشید که به دلیل مزایا و فواید زیادی که دارد، بدون عوارض ارتودنسی اصلا هزینه بالایی ندارد. در واقع، ارتودنسی دندان می تواند به شما در صرفه جویی در دراز مدت کمک کند.

به عنوان مثال، دندان های شلوغ و نامرتب شما یا دندانی که افتاده است یا ناهنجاری های فکی که نیاز به سیم کشی دندان دارد، اگر به موقع و با روش صحیح درمان نشود، می تواند باعث پوسیدگی دندان و از دست دادن عملکرد شود. در آینده بیشتر خواهد بود. همه ما به خوبی می دانیم که مراجعه مکرر به دندانپزشک برای درمان پوسیدگی دندان یا کشیدن دندان های پوسیده و کاشت دندان های جدید چقدر می تواند برای ما هزینه داشته باشد.

ارتودنسی دندان برای چه کسانی است؟

چه کسانی به ارتودنسی نیاز دارند؟ در موارد زیر به گروه هایی از افراد اشاره کرده ایم که می توانند با کمک ارتودنسی مشکلات خود را درمان و حل کنند:

  • اگر دندان های نامرتب و کجی دارید، برای صاف کردن دندان های شلوغ و کج به ارتودنسی نیاز دارید. با این درمان دندان های شما به موقعیت بهتری منتقل می شوند.
  • افرادی که دارای دندان های شلوغ هستند یا کسانی که دندان هایشان بیرون نیامده و بین دندان هایشان فاصله وجود دارد نیز کاندیدای ارتودنسی خواهند بود.
  • کسانی که بین دندان‌ هایشان فاصله دارد یا دندان‌ های خود را از دست داده‌ اند بدون اینکه دوباره رشد کنند، ظاهر نامناسبی دارند که با استفاده از ارتودنسی قابل اصلاح است.
  • دسته بعدی افرادی هستند که دندان های بالا و جلوی آنها بیرون زده و ظاهر نامناسبی دارند. این دندان های برجسته و برجسته بیشتر از حد معمول آسیب می بینند. این افراد می توانند با استفاده از درمان ارتودنسی دندان های خود را به شکل طبیعی خود بازگردانند.
  • افرادی که در فک بالا و پایین مشکل دارند نیز نیاز به درمان ارتودنسی دارند.
  • کسانی که دندان های پایینی بیرون زده دارند جزو گروه هایی هستند که نیاز به ارتودنسی دارند.
  • در برخی افراد اندازه فک بالا و پایین متناسب نیست. زمانی که نیمه پایینی فک خیلی کوچک باشد، در صورت بسته شدن فک، فک بالا آویزان می شود. به این حالت اوربایت می گویند. برعکس زمانی اتفاق می افتد که نیمه پایینی فک بزرگتر از نیمه بالایی باشد که آندربایت نامیده می شود. این افراد برای اصلاح ناهنجاری های فک نیز نیاز به درمان ارتودنسی دارند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.