مراقبت های پس از پیرسینگ

ارتودنسی، یکی ازشاخه های رشته دندانپزشکی می باشد. در واقع با استفاده از ارتودنسی، دندان هایی که در جاهای اشتباهی قرار دارند، اصلاح می شوند

مراقبت های پس از پیرسینگ

پیرسینگ و انواع مختلف آن

در فرهنگ لغت نامه به سوراخ کردن بدن جهت نصب اشیای تزئینی پیرسینگ گفته شده است. این شیوه زیبایی چیز جدیدی نیست و قدمت بسیار طولانی دارد. شواهد باستان شناسی نشان می دهد از زمان های بسیار دور و در میان قبایل سرخپوستی آمریکای جنوبی برای آنکه زیباتر به نظر برسند از تزئینات مختلف بر روی گوش، بینی و لب استفاده می کردند که امروزه با نام پیرسینگ شناخته می شود. برای انجام پیرسینگ می توانید به بهترین مرکز پیرسینگ در تهران مراجعه کنید.

امروزه در بهترین مرکز پیرسینگ در تهران زیباترین و محبوب ترین انواع پیرسینگ ارائه می شود. همانطور که پیش تر گفته می شود پیرسینگ در نقاط مختلف بدن انجام می گیرد اما برخی از آن ها طرفداران بیشتری نسبت به بقیه دارند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  • پیرسینگ گوش
  • پیرسینگ بینی
  • پیرسینگ لب
  • پیرسینگ ناف
  • پیرسینگ زبان
  • پیرسینگ دندان
  • پیرسینگ ابرو
  • پیرسینگ ناحیه تناسلی

البته در قسمت های دیگری از بدن مانند گونه هم این کار انجام می شود اما چندان پرطرفدار نیست. پیرسینگ بینی معمولا در قسمت تیغه میانی و یا پره های بینی انجام می شود. برای تزئین دندان اما کمی از دندان را تراشیده و سپس جواهر مورد نظر را با چسب دندان پزشکی به آن می چسباندند.

پیرسینگ ناف که تا چندی قبلی عجیب به نظر می رسد اما امروزه در بین جوانان پرطرفدار شده با سوراخ کردن پوست کنار ناف و آویزان کردن حلقه یا جواهرات مورد نظر انجام می شود. اگر علاقه مند به انجام پیرسینگ هستید می توانید به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید.

تزئیناتی که برای پیرسینگ در نقاط مختلف بدن استفاده می شود باید چند ویژگی مهم داشته باشد. اول آنکه حساسیت زا نباشد و اگر طلا است حتما طلای 18 عیار باشد چرا که وجود ناخالصی احتمال عفونت را افزایش می دهد. دوم آنکه سایز و اندازه مناسبی داشته باشد چون بزرگ تر یا کوچک تر بودن آن هم ظاهر نازیبایی ایجاد کرده و هم قسمتی که سوراخ شده دچار مشکل می شود.

به غیر از طلا می توان از انواع تزئینات که جنس آن استیل ضد زنگ، پلاتین و تیتانیوم است برای پیرسینگ کردن استفاده نمود.

مراقبت های پس از پیرسینگ

پس از عمل پیرسینگ ناحیه مورد نظر زخم شده و ممکن است دچار سوز، تورم و حتی کمی خونریزی شود به همین دلیل برای آنکه مشکلات بعدی به خصوص عفونت که در پیرسینگ بسیار شایع است اتفاق نیفتد باید برخی موارد را حتما مدنظر داشته باشید.

1. شستن دست ها

قبل از آنکه شروع به تمیز کردن محل پیرسینگ کنید دستان خود را با آب گرم و صابون هایی که آنتی باکتریال هستند به خوبی بشویید. این عمل بسیار حیاتی و در پیشگیری از سرایت عفونت موثرترین راه است.

2. خودداری از دست زدن به پیرسینگ

تا بهبودی کامل سعی کنید از دست زدن و یا چرخاندن پیرسینگ در محل مورد نظر جداً خودداری کنید زیرا ممکن است پیرسینگ از جای خود بیرون آمده و یا باکتری ها را به داخل سوراخ کشیده و باعث تحریک و مشکلات بعدی خواهد شد.

3. استفاده از ظروف استریل

برای تمیز کردن جای سوراخ پیرسینگ حتما از پنس و وسایل کاملا استریل که قبلا ضد عفونی کرده اید استفاده کنید زیرا جای زخم شده محل مناسبی برای ایجاد عفونت بوده و لذا برای پیشگیری لازم است از وسایل کاملا بهداشتی استفاده شود.

4. مراجعه به پزشک

اگر از پس انجام پیرسینگ دچار مشکلاتی از جمله قرمزی و سوزش مداوم، خارش و خونریزی مکرر شدید یا محل پیرسینگ عفونت کرد بدون فوت وقت به بهترین مرکز پیرسینگ در تهران مراجعه کرده تا توسط متخصص حاضر در محل ویزیت و درمان شوید.

علاوه بر مواردی که عنوان شد حمام نکردن پس از پیرسینگ به مدت 24 ساعت، مصرف داروها و آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز کرده و تمیز کردن منظم محل مورد نظر با محلول آب و نمک نکات دیگری هستند که باید در نظر داشته باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.